onsdag 29. september 2010

Dette er et dagdrøminnlegg!
Det vil si, at jeg har funnet en del ting jeg liker og vil vise dere - men det er ikke sikkert at det er akkurat dit jeg kommer til å flytte til.

Jeg har nemlig funnet et studentsted jeg vil flytte inn på! Yay!
RMIT Village er egentlig et gammelt hotell, som er pusset opp, og det ligger bare ti minutters gangavstand fra universitetet. Midt i Melbourne sentrum, med andre ord. Det er masse leiligheter der, og nesten halvparten av dem som bor der er internasjonale studenter. Resten er internasjonale studenter. Jeg håper å få en egen leilighet, med soverom, kjøkken, stue og bad og balkong. Det er fult møblert, og strøm, internett, tv og vann og sånn er inkludert i prisen, og alle leilighetene har dobbeltseng! Sjekk så fint det er der - selv om det kanskje minner litt om et moderne sykehus!










Alle bildene er hentet fra RMIT Village sine nettsider

Jeg tenner veldig på ideen om svømmebasseng "i hagen", tenk å kunne svømme hver eneste dag før jeg går på skolen! Balkongen er awsome den også. Det er ikke alle leilighetene som har det, så der må jeg bare krysse fingrene og håpe på at jeg får en slik.

Det eneste abret er at det er dyr leie, ca 9000 kroner i måneden. Det er faktisk svindyrt, men jeg tror jeg vil slå til hvis jeg får muligheten. (Det er selvfølgelig ganske hard pågang, alle vil bo der!)
Det er så utrolig mange fordeler ved å bo der, spesielt siden jeg aldri har sett byen, aldri vært i landet, kommer til å ha jetlag når jeg lander, veit lite om hvordan bystrukturen er, hvilke nabolagsom er bra, dårlige, hvor universitetet ligger osv. Så kan jeg jo flytte til et billigere sted lengre vekk fra sentrum senere kanskje?

Dette ble litt rotete, men jeg fikk værtfall samla tankene mine litt.

1 kommentar: