mandag 14. februar 2011

Weekly inspiration #7: kjærleik/valentines day

1. Day 93... With a Word I Wound But With  A Kiss I Kill (Explore ^-^), 2. trading yesterday, 3. Kiss In (26) - 14Feb10, Paris (France), 4. Time to Kiss me (Kill me)

God mandag, søtnoser! Jeg håper dere har klart å skvise mest mulig gøy ut av helgen, sånn at dere er klare for enda en streit arbeidsuke enten dere jobber eller går på skole. Jeg for min del har fortsatt ferie, så det betyr enda mer tid til å skrive kule blogginnlegg og surfe på flickr etter bilder..  Strengt tatt er jeg opptatt med å bli kjent med Melbourne og menneskene som okkuperer byen, men vi kan jo late som at ting er anderledes.

Vel, ja, det er valentines day i dag, og naturlig nok henter jeg inspirasjon derfra! Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke hopper i taket og forventer at alle mine mannlige beundrere skal bruke en formue på søte, klissete kort, sjokolade, konfekt, blomster og hjemmelaget middag, etterfulgt av tidenes mest perfekte, romantiske knull med stearinlys og romantisk musikk. Valentines day er mer eller mindre kommersiell bullshit, på lik linje med morsdag, farsdag og helvetes oldemor.

Men allikevel er det noe som appelerer til meg. Jeg tror det er kjærligheten, i varierte former. Jeg liker å tenke at vi alle er kapable til å elske noen, uansett om vi har blitt såret og skadet tidligere. Vi trenger hverandre, og det er faktisk ikke så dumt å sette av littegrann tid i året til å vise hverandre nøyaktig hvor mye vi setter pris på hverandre :) Men jeg tror ikke løsningen er å kjøpe hverandre ting. Jeg tror løsningen er å dokumentere.

Så ukas inspirasjon er enkel! Ta et par bilder som viser hvor innmari glad du er i en person som står deg nær, enten det er kjæresten din eller bestevenn eller katten din. Bli inspirert av de klissete, romantiske klinebildene og prøv å ta et bilde som du kan vise til barnebarna dine om mange år, og hør din egen skjelvende stemme si "her er meg og lasse da vi var 19 år, vi var veldig forelsket, kan du se det?"


1. Untitled, 2. Untitled, 3. LOVE YOU (K), 4. Real/Ideal #46.

2 kommentarer:

  1. Godt skrevet. Jeg har samme oppfattelse.. Alt er så syykt kommersielt. Derfor inviterte jeg like greit bestevenninna mi (som liker Valentinsdagen ganske godt) med på filmkveld med take-out :)

    SvarSlett
  2. åhh er så glad i valentines jeg :D !!

    SvarSlett