tirsdag 1. februar 2011

Kengurulandet! Kenguruleiligheten! (streit dagbokinnlegg #1)

Jadda, nå har jeg vært i Melbourne i snart ett døgn! For det første: flyturen gikk kjempebra. Og for det andre: det er varmt her. Seriøst 30 varmegrader og alt for varm vind.
De siste to døgnene har jeg ikke spist annet enn dårlig flymat, og brødskiver med nutella. Det eneste jeg har i kjøleskapet er en flaske med vann. Jeg skal gå på butikken i morra, lover  :) Jeg har ikke fått noen venner enda, men har møtt veldig mange hyggelige mennesker. Jeg har gått en tur i gata mi. (den er lang!) og jeg har pakka ut hele kofferten min. Jeg har et helvetes jetlag, og sliter ganske mye med å holde øynene åpne. 
Her kommer de dårligste bildene dere har sett i historien av bilder. Sånn går det når man tar bilder med photobooth. Men de viser værtall leiligheten min!

Kjøkkenet mitt, med min egen vannkoker og brødrister!
Yay!
Over vasken og under vasken er det ganske store skap.

Badet mitt, som er ganske stort og hvitt!

Utgangsdøra mi, med fullspeil.
Der skal jeg ta fete selvportretter
hver dag. Eller, det tror jeg ikke.
Men de blir sikkert finere enn det bildet her.


Dusjen og badekaret mitt.
Dobbelt så stort som det ser ut som :)

Doen min,
den er kul.

Har frysern full av film.
Ikke mat.
Kjøleskapet mitt er ganske tomt.
:(

Klesskapet mitt.
med masse plass og lite lys

Closeup av klesskapet mitt.
Kos.

Senga mi, som ikke er voldsomt stor,
men i det minste voldsomt digg.
Og stygt sengetøy.

Har masse hyller over senga.
Der har jeg alle tinga mine.
Skjermen der er en tvskjerm.
Bokser med ting og ledninger-hylla
Smyllehylla
og anaologkamerahylla



Alt-som-skal-bli-med-ut/puttes-i-veksa-
hylla

Utsikten ut døra mi.
Legg merke så fint det er.

utsikten fra verandaen min,
til noen av de andre leilighetene

Utsikt fra balkongen min
med svømmebasseng!
whee
Savner dere som sitter i Norge og fryser! Skulle ønske dere var her med meg! :)

10 kommentarer:

  1. Åh, det ser kjempefint ut Arja!
    Misunnelig!

    SvarSlett
  2. Looks awesome, men jeg ville hamstret litt mat i dag om jeg var deg. Det kommer til å blåse litt de neste dagene i følge norske aviser :P

    SvarSlett
  3. Det så gøy ut. Sitter å fryser med ull på jeg, så misunnelsen er stor. Også så fint!

    SvarSlett
  4. Misunnelig!!! Ser awesome ut :D love u!

    SvarSlett
  5. Åh, jeg misunner deg så kraftig! Håper du blir kjent med masse hyggelige (og heite) folk, spise masse kengurumat, tar masse bilder og ikke minst får masse inspirasjon!

    SvarSlett
  6. Åh. Håper du har det bra der nede! :)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med ny leilighet i ett annet kontinent :) Håper du får det bra :)

    så veldig fint ut der borte og jeg skulle gjærne svømmt i havet :D

    SvarSlett
  8. Fantastisk! Lykke til i Australia, tror det kommer til å gå kjempebra :)

    SvarSlett
  9. Det ser jo bra ut det her! Håper du ikke renner bort der nede da ;) Gleder meg til å høre mer om deg og ditt fremover :)

    SvarSlett
  10. piittelitt misunnelig! håper du får det helt superdupert. :D

    SvarSlett