fredag 23. oktober 2009

Jag tog en roll när du blev sjuk
En roll som krävde hårdare hud
Min kraftreserv den tar snart slut

Som min tro på en ingripande gud
I ditt stora hjärta börjar slagen bli små
Och du rör min kind så jag förstår
att det bara är timmar tills du går




Det er vanskelig å være flink til alt,
det ender som regel med at man ikke får til noenting.
Får ikke til jobben, får ikke til Jan, får ikke til mamma,
får ikke til å like enkelte av mine venner, uansett hvor hardt jeg prøver.
Akkurat det går snart mot et bristepunkt,
og det tror jeg også ikke kommer som et sjokk.
Får ikke sove.
Får ikke svømme. Får ikke dotten ut av øret.
Hører ingenting.
Får aldri gjort det jeg vil.

Og jeg fikk et slag i trynet, som jeg etterlyste i forrige blogginnlegg, da jeg forstod at jeg og Jan måtte snakke sammen. Det er vondt å høre et annet menneske si
"det er jo ikke akkurat så mye forhold igjen å miste" og
"jeg må psyke meg opp for å møte deg"
for deretter å innse at en selv er l i v r e d d for å miste den personen og det forholdet som en gang var / en gang kan bli.
Men jeg orker ikke stå aleine i det her.
Jeg skulle ønske han kunne si han var glad i meg.

Ingenting er enkelt, lett og greit.
Alt er bare vanskelig, tett og teit.
Men jeg er fortsatt glad i en god del søte og rare mennekser der ute


2 kommentarer: