torsdag 26. november 2009

You're looking skinny like a model with your eyes all painted black
Just keep going to the bathroom, always say you'll be right back





Av en eller annen grunn sitter jeg her og er nostalgisk, melankolsk, drømmende, svevende.
Jeg tenker på Philip,
på forholdet vi hadde, på de magiske øyeblikkene, den intense forelskelsen og de utrolige følelsene.
Jeg tenker på hvor enkelt det var å forelske seg da,
og hvor fantastisk musikken hørtes ut sammen med ham.
Det var noe spesielt med den samhørigheten, enstemtheten vår.
Vi gikk i takt.
Vi snakket hvert vårt språk.
Og forstod hverandre.
Krangler ble avverget ved at den ene sa "men hva i helvete betyr egentlig "åsikter"?!" og så lo den andre.
Jeg stolte på ham mye sterkere enn jeg har stolt på noen både tidligere og etterpå,
og jeg var stolt av å være hans flickvän.


Og jeg kjenner at jeg har innfunnet meg med at de følelsene vi to hadde aldri kommer tilbake,
Men jeg forstår også at de samme følelsene kan komme tilbake,
bare med et annet,
og kanskje bedre menneske.
det tok så ufattelig lang tid å forstå dette (kanskje helt frem til russetiden da jeg møtte Jan, kanskje noe senere)
Og derfor er det deilig å kunne mimre tilbake,
uten vonde følelser.
For en gangs skyld.

Det er vanskelig å tenke positive tanker
om følelsene rundt Jan,
Han er skjønn, og samtidig et helvete, og
jeg forstår meg ikke på ham, og antar at jeg aldri kommer til å forstå ham heller.
Og jeg forstår godt at han vil skåne meg for seg selv.

I natt hadde jeg en merkelig drøm.
drømte jeg at jeg tok bilder med speilrefleksen min,
og at bildene kom opp ned på skjermen etterpå.
Selv når jeg prøvde å snu kameraet opp ned og ta av objektivet (haha) ble bildene opp ned.
Jeg liker symbolikken,
som om noe prøver å fortelle meg at hele mitt verdensbilde er fucked-up-feil-vei.
Men bildene var veldig vakre.
Gode, lune farger.
Verden kan være fin opp ned også.

Til slutt, et par lister:

ting jeg gleder meg til:
-kino med Kent på fredag
-sushi med Malin på lørdag
-kino med Kent og Henriette på søndag
-svømming med Stine på mandag

ting som er skumle:
-ullevoll sykehus i morgen
-det at jeg går rundt med en blodprøve-rekvisisjon i veska som avgjør framtiden min
-drømmene mine

ting jeg trenger akkurat nå:
-fysisk kontakt
-prevansjon
-å kunne se, ta på og føle Hanna

3 kommentarer:

  1. Lykke til min sterke flotte jente! Jeg kommer hjem for å være hos deg på tirsdag, og jeg gleder meg noe helt enormt!

    SvarSlett
  2. jeg liker måten du skriver på.

    SvarSlett