tirsdag 12. januar 2010

I've been watching him
for seven days
His hans pale
knuckles moving beneath the skin
fouetus-like

Ting er ikke kjipe.
Ting er fine.
Sommerfugler knyter seg i magen min,
det skinner en sol i fingrene mine,
jeg opplever enkel lykke.
Uten konkret grunn.

Jeg har kanskje ikke en grunn til å føle denne gleden,
og logisk sett burde jeg være lengre nede,
fordi ting tilspisser seg.
Det er viktig nå.
Det er nå eller aldri.
Jeg tar testen snart.
Jeg får svaret snart.
Snart vet jeg omrisset av fremtiden min.
Det viktigste.
Viktigere enn noe.
JA
eller
NEI
Og det burde skremme meg.

Men jeg er bare - glad - rolig - smilende -
For nå er jeg klar for svaret.
Jeg er klar for å kaste meg ut i det,
uten fallskjerm.
I tusen kilometer i timen.
Det kommer til å gå fort.
Og mulighetheten for å lande rett på bakken uten engang
å rekke å ta seg for med hendene,
er femti prosent.
Og hvis jeg skal være ærlig
så har jeg ingen forventning om å lande på beina.

Jeg er overbevist om at dette kommer til å gå til
helvete
og jeg er klar for det.
Jeg har absolutt null tro
på at jeg er frisk
Jeg lengter
etter å få bekreftet det jeg allerede vet
At jeg kommer til å bli
som min mor
og ikke som min far.
Dette skulle vært gjort for lenge siden.



Kjapp liste på slutten som vanlig,
for å bryte opp den alvorlige stemninga:

Tre mennesker jeg har satt pris på denne uka

1) Michelle
Som har kontroll, som alltid finner på noe for FFU.
Som er åpen for både å lytte og å snakke.
Som er vakrere og mer viktig enn hun kanskje skjønner selv.

2) Hanna
Gjør meg glad med sprø samtaler som kan gli fra neger til hylleblomst uten problem, ved å glemme ord (som eplepsi) og ved å la sårbarheten din såvidt skinne igjennom

3) Jan
Gir meg selvtillitt, spontanitet og kjærlighet - og tro på at verden kan gjøres enklere enn den er,
bare man vil det selv.

2 kommentarer:

  1. Ååååh nå er jeg så rørt! *tørke tåre* Det tror jeg nesten er det fineste noen noengang har sagt om meg. Også på toppen også! *snufse*

    Jeg har ikke så god kontroll, egentlig. Men jeg prøver veldig. Så tusen takk for det <3

    Glad i deg!!!!

    SvarSlett